Kurs metodyczny dla wykładowców i organizatorów szkoleń
Kurs metodyczny dla wykładowców i organizatorów szkoleń
Cele szkolenia
Zdobycie umiejętności i uzupełnienie wiedzy z zakresu metodyki szkolenia osób dorosłych i organizacji szkoleń.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia.
- Modele wspomagające proces uczenia się dorosłych.
- Cele szkolenia zawodowego dorosłych.
Określenie celów z jakimi przychodzi na szkolenie osoba dorosłą
Przedstawienie korzyści z uczenia się
Model pedagogiczny i andragogiczny – różnice między nauczaniem dzieci a nauczaniem dorosłych - Prezentacja trenera. Cechy dobrego trenera.
Podobieństwa i różnice.
Cechy skutecznego prowadzącego.
Zrozumienie roli prowadzącego podczas szkolenia - Szkolenie jako jeden z procesów wspomagający uczenie się dorosłych.
Style uczenia się i zapamiętywania.
Różnice indywidualne w uczeniu się
Cykl Kolba
Drabina kompetencji - Style uczenia się i zapamiętywania.
- Projektowanie szkoleń od A (dzień dobry ) do Z (dowidzenia).
Skuteczne metody i narzędzia szkoleniowe.
Pisanie konspektu szkoleniowego rozważając każdy etap szkolenia. - Podstawy komunikacji interpersonalnej i zespołowej.
Asertywność trenera
Sztuka aktywnego słuchania - Dynamika i uczenie się w grupie.
Poszczególne etapy formowania się grupy podczas szkoleń. - Emocje w grupie z pozycji trener i uczestnik.
Radzenie sobie ze stresem przed i podczas szkolenia.
Wpływ nastroju trenera i uczestników na przebieg szkolenia. - Trudne sytuacje podczas szkolenia, typy uczestników szkolenia.
Typy uczestników szkolenia
Sprzeciw w grupie
Elementy oporu w grupie. Jak sobie z nim radzić. - Trener w swojej roli.
Przygotowanie, prezentacja i ocena projektów szkoleniowych uczestnika szkolenia.